torsdag den 18. november 2010

Hua Hin og Nationalpark

Thilde skriver:

Efter et par dage i Hua Hin tog vi på jungletur i Kaengs Krachan nationalpark. Vi var kun os fire og en guide, han var god til at lave mad. Vi sov i telt ude midt i junglen og der var elefanter og aber og tigre og slanger. Vi så mange aber og sommerfugle, jeg troede jeg så en elefant men måske var det bare en stor sten. Anden dag var vi ude at gå i junglen og bade i et vandfald, mor fik igler på sin fod, AD.
Da vi kom tilbage til Hua Hin skulle vi hente min fine kjole som jeg selv har tegnet. Så hentede vi mad til toget, vi skulle køre i 12 timer. Vi hyggede os i toget, næste dag skulle vi i et andet tog, det var ulækkert, meget ulækkert med stort M. Vi var på vej til Malaysia, og de fleste går med tørklæde over hovedet, de er muslimer, de kigger på mig når jeg sidder i toget og skriver med blyant for de skriver på en helt anden måde, sådan her #(/&#()=( cirka...
Da vi kom af toget gik vi fra Thailand til Malaysia, nu er vi 7 timer foran Danmark, hvis den er 9 om aftenen i Danmark er den 4 om natten i Malaysia.

Noah skriver:
Mandag var vi i wild live rescue center. Der var kun dyr der var blevet mishandlet, eller var kommet til skade. Der var nogle mennesker der købte to kongeørne, men da de blev store begyndte de at tage naboens hunde og katte og derfor blev de sendt til rescue center, men så synes de at det var nemmere  med én ørn, men det gjorde ingen forskel så den blev også afleveret. Der var også en der fandt en fire meter lang krokodille i sin baghave. Der var også en klasse der havde en  familie bjørne på 200 kilo stykket boende bagerst i klasse værelset. De endte også på rescue center. der var en mand de havde en tiger som reklame for sin benzin station den lå fast bundet til et hjørne, og efter følgende sendt til rescue center hvor den ikke engang kunne rejse sig i lang tid, den har stadig nerve skader og det er 8 år siden den kom der ind. Der er godt nok nogle skøre mennersker i verdenen som mishandler selv de største dyr.

Stranden i Hua Hin

Græshoppe på str med Noahs hånd, sidder ved en dankort automat midt i byen

Krokodillen fra baghaven

Den stakkels liggende tiger

Hospitalet på Rescue Center

Kaengs Kracahns Nationalpark

Lemuer i træerne, de var overalt

Thilde hjælper med aftensmaden

Så er aftensmaden serveret i det fri

Vandfald

Dejligt med en dukkert efter en lang og hård vandretur i junglen

Susannes fod efter en igle har siddet fast, UGFFF

Fodring af (aggressive) aber fra en båd

Så nåede vi endelig at hente Thildes fine kjole

Togstation i Hua Hin

Far læser kopi af dansk avis i nattoget

Grænsen til Malaysia, til fods...

Denne tur har givet Noah rigtig meget blod på tanden for at tale engelsk, så nu er det ham der bliver sendt i forvejen for at stille spørgsmål, Thilde er også kommet godt igang med det engelske, hendes første sætning kom i en bus, hvor hun spurgte en fremmed mand " how old are you" han var 40 år.

En stor hilsen til alle der læser med med venlig hilsen Noah, Thilde, Susanne og Ulrik

1. Hej alle fire. Vi er grønne af misundelse over alt det i oplever. Det er en rigtig smuk kjole du har fået Thilde, og hvor er det godt at du og Noah får snakket noget engelsk. I ser alle sammen ud til at trives, men vi er nu glade for, at det ikke varer så længe inden i kommer hjem. Det er hunde koldt herhjemme. De har faktisk lovet lidt sne i morgen. Vi elsker og savner jer.
    khk farfar og farmor

2. Hej Thilde og Noah. De edderkopper i fangede var mega store. Jeg syntes det lyder mystisk at de ikke tør gå ud i havet og bade, det må min mor eller far vist fortælle mig noget om. Den kjole du har tegnet er BARE SÅ flot. Det er rigtig folt at i har lært engelsk, og at Noah sådan vil snakke med alle mulige mennesker. Måske bliver i lige så gode som vores kusine Sofie. jeg syntes drinken Susanne drikker ser mega lækker ud, har du smagt den Thilde. I dag i skolen blev næsten alle uvennner fordi en fra o klasse kom gående, væltede en pizza på jorden. Det var en fra første som havde den.Så blev de to uvenner, de kom ind i det lille rum, hvor der sad nogle fra 2 klasse og læste. Så blev dem fra 2 klasse vildt sure, de endte med at blive gode venner igen. du kan ellers lige tro at mads og marcus er blevet sjove at sidde over for. de laver bare SÅ meget ballade...... I må fortsat have en god ferie. Hilse maj og jacob