mandag den 22. november 2010

khota Bahru/ Perhentian


Khota Bahru 
Thilde skriver: vi havde forestillet os at malajerne ikke var så venlige som thaierne, men vi tog fejl. Allerede på det første hotel fik Noah og mig en hel masse nye venner. 7 drenge fra Malaysia og en fra Thailand, de var 17 år gamle, vi legede i poolen i timevis.
I Khota Bahru er der kæmpe rotter og kakkelakker overalt på gaden og selv om vi boede på 6.sal var der alligevel kakkerlakker på toilettet. Ad!

Ulrik og Noah laver lektier, det ser ud som om Ulrik han har det hårdt, på hotellet i Khota bahru


Mine og Noahs nye venner havde købt en gave til mig, men de havde ikke fundet noget til Noah endnu så de ville vente med at aflevere den til mig. kl er 11 og jeg er træt..


Vi skulle afsted kl 7 næste morgen, jeg var ked af at jeg ikke havde fået min gave... men jeg blev meget glad da alle drengene dukkede op på busstationen kl 7 for at sige farvel til os og give mig gaven. Noah fik lovning på at han måtte få endnu en fodboldtrøje.
  

Her er den fine gave.

Perhentian Island
Far og Noah skriver: perhentian island ligger i malaysia og er en af verdens bedste snorkle steder, man har mulighed for at se hajer og hav skildpadder og en utrolig masse fisk omkring koral revene. På land findes der kæmpe varaner som kan blive op til tre meter lange, de ser frygtindgydende ud men  er bange for os. Der er også aber,flagremus, egern,og fireben overalt. Perhentian island ligger på Malaysias østkyst, og fra November til Februrar er der regntid. Vi valgte alligevel at tage derud , og det har været en hel fantastisk oplevelse fordi vi har været de eneste hvide på øen, og har haft alle herlighederne for os selv og det vil sige tomme strande, dyr overalt og masse af utrolige flotte oplevelser.  På Perhentian er der strøm fra kl. 6 om aftenen til 8 om morgenen.



Et billed taget på den strand hvor vi boede, på billedet nedenunder ses ude til venstre mørke områder, det er hvor der er koralrev 








 
Desværre gik vores kamara lidt istykker efter de første billeder i vand, så derfor er det begrænset hvad vi nåde at fotografere, men vi har efterfølgende dykket med hajer, store rokker og alverdens fisk, vi havde alle håbet på at dykke med skildpaddder, men det må blive en anden gang. På billedet ses en fastsiddende musling.


Thilde udfolder hendes dykker evner
   

Den første varan Ulrik opdagede, han fik et kæmpe chok, havde kun været på øen i 10 min.
 

En varan tager sig en morgendukkert



Denne slags varaner kan blive 2-3 meter lange, men er helt ufarlige, denne her så vi 300 meter fra vores hytte

Vi dykkede efter muslingeskaller.





Abe sidder og spiser i busk foran vores hytte


Varan foran vores hytte


Flagermus mellem kokosnødderne


Så er der serveret frisk kokosnød


Hygge under myggenettet efter en lang dag





2 kommentarer:

  1. Hej alle fire. hvor ser det fantastisk ud, men de der varaner ved jeg nu ikke hvad jeg skal mene om. Vi har nu haft tjalfe siden lørdag, og det går rigtig godt. Der er lovet rigtig vinter fra i morgen, så det bliver lidt af en omvæltning for jer, men I kan tro vi glæder os.
    khk farmor og farfar

    SvarSlet
  2. Andreas og Mette skriver: Hej Noah. Nu kommer du heldigvis snart hjem. Jeg begynder lige så stille at savne dig.... Det ser ud til at du oplever en masse ting, og får en masse fodboldtrøjer. Men jeg er skuffet over at du ikke ses i en united trøje.
    Nu er united a point med Chelsea fordi Chelsea tabte tre kampe i træk. De har en dårlig stime.
    Jeg er begyndt at glæde mig til jul. Godt du er hjemme i december, hvor vi skal hygge.

    Hilsen Andreas

    SvarSlet